Det var den påska.

Så er det bare timer igjen, som vanlig har dagene flydd avgårde.

Jeg syns vi har fått mye ut av dagene. To døgn på hytta hos gode venner. God mat, drikke, snø og kortspill, som det skal være på hyttepåsketur.

Vi kom hjem til grønn plen og tørre veier, men så begynte snøen å lave ned her også. Det var mer jule- enn påskestemning, men det er i grunnen ikke så nøye. Vi skulle ut og lage en kjempesnømann fant vi ut, men til tross for kram snø under lå det et lag kornet snø oppå så forsøket ble sånn:

snømanntull

Vi endte opp med en liten og tre bittesmå snømenn i stedet.

snømann

tre snømenn

Rabarbraen som titta opp for et par uker sia hadde snøhatt på og ser litt stusslig ut.

rabarbra

rabarbra med snø

Altmuligmannen fortjener masse skryt, han har nemlig bytta ut den elendige koketoppen vi hadde (alt fosskokte hele tia, blir mye ødelagt mat av sånt) med en ny induksjonstopp, og da ble det satt inn ny steikeovn i samme slengen. At den er så avansert at man omtrent må ha 3-årig teknisk utdannelse for å betjene den bryr vi oss ikke om, den er fin nemlig. Nytt blandebatteri i dusjen har han også ordna, så nå slipper vi å springe rundt i dusjen i håp om å fange noen av dråpene som slapp gjennom det gamle.

Strikking har det sannelig også blitt i påska. Babyteppet skulle få et hint av farge på kanten, så jeg endte med å hekle picoter i hver eneste maske. Det er drepende kjedelig å hekle 490 picoter!

babyteppe, picoter

Jaja, teppet ble ferdig, og fint syns nå jeg. Litt kast og vrange masker hist og her gjorde seg, det hadde blitt litt kjedelig med bare rettmasker. Hjertene jeg prøvde å strikke med vrangmasker langs kanten ser vel mer ut som litt klumpete trekanter.

babyteppe

babyteppe

babyteppe

Koolhaslue har jeg sannelig også strikka, og bra var det for den trengtes på hytteturen.

Koolhas

Selv om jeg ikke meldte meg på sokkealongen for 2008 syns jeg marssokkene var så fine at jeg bare måtte strikke dem. Er det bare jeg som får lyst på hjemmelaga ertesuppe av dette garnet?

Circle socks

Så er det bare å lene seg tilbake og vente på at våren skal komme for fullt. Før vinteren overraska oss fikk jeg nemlig satt disse i hagen, og nå venter jeg spent på å se om de kommer til å trives hos oss.

liljekonvall

14 svar til Det var den påska.

  1. kicki sier:

    Herlighet, her går det unna. Teppet ble kjempeflott!!

  2. vivi sier:

    Så flotte bilder! Teppet ble kjempeflott:-) Kontrastfarge på kanten gjorde susen!
    Ha en flott uke!

  3. lises sier:

    Moro med snø – endelig… Og nå kan den forsvinne igjen.

    Teppet ble kjempefint, det kledde en fargerik kant.

    Liljekonvall – de er så fine! Litt for giftige for en barnehage, kanskje.

  4. Rosa sier:

    For et nydelig babyteppe! Så lett og luftig.. En heldig liten venn som får møte verden med et slikt teppe!

  5. randi sier:

    wow…så mye fint. Det teppe var lekkert!! Snøen kommer og snøen går..nå håper jeg den går for siste gang og ikke kommer tilbake før til neste vinter.

  6. Bella sier:

    for et fantastisk arbeid du har gjort med det babyteppet!! Det var jo helt utrolig flott!

    Og det var forresten de søteste snømennene jeg har sett på lang tid:)

    Ha en fin uke!

  7. irenetur sier:

    Teppet ble utrolig fint, det gjorde seg med litt hullmønster og vrangmasker.

  8. turvid sier:

    Masse fint å se på. Takk for titten!

  9. Kiwa sier:

    Det babyteppet ble bare så utrolig flott!! Og de snømennene var kjempesøte!

  10. Madevik sier:

    Sååå flott teppe!
    Hoppas att liljekonvaljerna kommer att trivas hos dig! Doften av liljekonvalj är något av det härligaste jag vet🙂

  11. Celie sier:

    Nydelig teppe!! Det må jeg si!
    Snømennene var kjempeflotte forresten. Fikk assosiasjoner til Tommy og Tigeren når jeg så dem.🙂

  12. Hege sier:

    For et nydelig teppe, kjempesmart å legge inn noen hullrader og vrange omg. Den idèen tar jeg med meg, tusen takk.

  13. Jaqlin sier:

    Her var mye flott å se.
    Både av teppe, sokker, sjal og snømenn.
    Ha ei fin helg!🙂

Legg igjen en kommentar

