Vårfornemmelser?

Selv om våren fremdeles er langt unna har jeg starta på et prosjekt som i det minste har vår i navnet sitt, nemlig SpringShawlSurprice. Jeg er allerede ferdig med første mønsterbit, bare ni igjen før jeg er ferdig.

Garnet stammer fra Oleanafabrikken og er selvfølgelig vårgrønn. En
farge som er klin umulig å få riktig på bilder. Nøstet veier over to kilo, jeg regner med at det knapt vises at noe har forsvunnet når sjalet er ferdig en gang utpå våren.

Jeg har også investert i en Addi Lace-pinne og er allerede hjelpeløst avhengig av den!

sjal

Siden vi  bor like ved sjøen legger det seg rim overalt så snart gradestokken synker under null, dette fant jeg i hagen i går.

frosne planter

Roser har vi forresten her også, men det blir litt urettferdig å
sammenligne denne puslete kvasten med de trærne vi flytta fra.

rosekvast

I dag har vi fått to nye sofaer i hus, så nå går det an å komme på
besøk til oss og slippe å sitte på plasthagestoler.

sofa

Den ene sofaen er selvfølgelig behørig innstrikka allerede.

sofasokk

Sokken har jeg arva fra Tittei, det er Drunken Bees Sock. Man skal ikke
være mye drunken for å få til mønsteret på den…

8 svar til Vårfornemmelser?

  1. Tittei sier:

    Ahh, endelig kan du ta imot gjester som liker å sitte komfortabelt. *hurra*

    Når er sokkene mine ferdige? :p

  2. Kiwa sier:

    åh så kjekt! jeg er klar for å komme på strikkebesøk!!

  3. Cruzidull sier:

    Nå må du ikke mobbe den lille kvasten. Husk at liten kvast med torn kan stikke ganske godt den og. Forøvrig venter hele bryggegjengen utålmodig på å strikke inn de sofaene!

  4. Bim H-D sier:

    Ja, jag tror jag skulle vilja göra ett besök och sitta ner i de nya sofforna och njuta😉
    Sjalen ser härlig ut och jag tror jag får söka på mönster, kanske… och ärva sockar av Tittei? hm, ostickade sockar, kan man ärva det?😉 Lät som ett kul mönster dock, hihihi… jag är spik nykter så det kanske vore sockar för mig, idag? hm… inte när man INTE är spik nykter kanske, hihihi…
    Må så gott… värmländskan… kramis, ngn som dock fått en cortisonspruta idag i en axel – första i mitt åldrande liv😉 och sticka? inte testat – och frågade inte om jag fick… men ingen träning med styrka och där rök mycket av min invanda rutin, hjälp!!! kommer det att låta i 14dagar alltså – och jag tycker synd om mig själv, japp… ingen annan gör det jö…🙂

  5. kicki sier:

    Åhh, der var sofaene kommet i hus ja. Slitan!! Gleder meg til de skal strikkes inn på «ordentlig». Husk at jeg vet hvor du bor *fnis*

  6. vivi sier:

    Slitan! Den så veldig god ut! Synes det stoffet ser kjent ut?
    Så deilig at dere endelig ha fått solgt huset i byen. God nyttår til dere!

  7. Felisi sier:

    Gratulerer med sofaer! Deilig å ha noe skikkelig å sitte på tenker jeg. Og jeg bare aner at den grønnfargen på sjalgarnet er nydelig! Flott navn på sjalet også, jeg vil ha vår NÅ jeg ;o

  8. lises sier:

    Sjalet kommer sikkert til å bli nydelig, det var i alle fall en veldig god start. Slitan med sofa-er!

Legg igjen en kommentar

