Mye nytt.

Siden sist har jeg hatt bursdag, og maken til gavedryss er det lenge sia jeg har opplevd. Dagen starta med at arvingen vekte meg halv sju. Frokost på senga og Pondusbok i gave har blitt en tradisjon i heimen. Altmuligmannen overraska stort i år, Han hadde vært på Pinnsvin Design  og handla ibenholtspinner!

Pondus

Pinnene var helt perfekte siden jeg allerede hadde vært innom Pinnsvin
og fått med meg garn til denne  genseren. Etter diverse prøvelapper, 7 startforsøk, ørlite bannskap og bytte til nytt garnnøste før det ble helt utslitt av all opprekkinga, er jeg godt i gang med genseren på pinner 4.5.

Butlergarn

Da bildene ble tatt for noen dager siden var huset så ryddig at jeg rett
og slett måtte ta bildet av det rotet jeg fant – arbeidsbenken min med
ikke mindre enn tre strikketøy på pinnene. Nå har vi forøvrig begynt å  pakke, så tiden med strøkent hus er nok en saga blott for denne gang.

Rot

Jeg fikk strikkebesøk også på bursdagen min, og flere fine gaver.
En kurv til å ha strikkestashet mitt i når jeg skal på treff eller rundt
omkring i heimen, garn, pinner, sjalnål, flere pinner som det allerede
hadde flytta inn et gensererme på, kort og ei strikkebok med masse
fristende oppskrifter. Det eneste jeg ikke fikk var tid til å få gjennomført
alt!

strikkekurv

div. gaver

Jeg har også vært med på strikketreff der vi bytta sokkegarn og oppskrifter. Jeg fikk denne spennende saken fra Tittei:

sokkebytte

Bildet og navnet er klipt bort fordi mønsteret skal være hemmelig.
Gleder meg til å se hvordan de blir!

Jeg har selvfølgelig ikke klart å holde meg helt unna alonger, greide å
melde meg på Mysticwaters kal, første del av mønsteret kom på tirsdag.  Må bare henge i hvis jeg skal klare å holde tritt med resten av sjalstrikkerne der ute.

Mysticwaters
Garnet er Evilla 6/1, det er fryktelig tynt så jeg strikker på pinner 3,5 for at mønsteret ikke skal bli helt borte.

Og siden telleren  er i ferd med å nærme seg 10.000 – gi meg en lyd hvis du er besøkende med rundt tall. Kan hende det drypper en oppmerksomhet på deg!

9 svar til Mye nytt.

  1. vivi sier:

    Det er en fryd å besøke bloggen din, du har så fine bilder:o)
    Strikkebursdag er kjempegøy, jeg gleder meg allerede til neste! Kan det være noen jeg kjenner som fyller år snart? Spent å se hvordan det mystifistiske sjalet ditt blir, og ikke minst sokkene!

  2. Cruzidull sier:

    Hehe. Syns jeg ser altmuligmannen luske rundt på Pinnsvin.
    kjempefine bilder. Hold på den indre Arnaunnskyldningen din så lenge du kan. Jeg skulle gjerne hatt noe lignende.
    : D

  3. lises sier:

    Jeg er spent på genseroppdatering!

  4. syglad sier:

    Sjalet ditt kommer til og bli fint. Flott blogg du har, jeg har kost meg her en stund nå. Ha en fin kreativ helg.

  5. kicki sier:

    Gleder meg til å se både sjal, sokker og genser. Blir nok ikke lenge til, kjenner jeg deg rett. Snille jenter får fine presanger😉

  6. grethe sier:

    Her var det masse nytt, så morsomt det er å ha bursdag og få så mye fint. Gratulerer med overstått forresten…. hipp hipp hurra. Gleder meg til å se hvordan sjalet blir…pluss alt det andre du strrikker på da. Jeg har tovet noen tøfler i dag…. det blir ikke velykket med den maskinen jeg har nå, det blir for mye tovet. Blir så hardt, har du noe tips på hva jeg kan gjøre. Lykke til med pakkinga…

  7. toneab sier:

    På min surferunde i dag så «datt» jeg innom din blogg. Mye fint å se – gleder meg til å følge Mystic Water Shawl……det strikker jeg også. Tenk å få ibenholtpinner i bursdagsgave! Har hørt mye om de pinnene, men foreløpig så har jeg ikke prøvd de. Du får legge inn ei vurdering når de er uttestet🙂

  8. Ronille sier:

    Ja her var det masse nytt og spennendes sida sist eg var innom. Ha ei feiende flott veke🙂

  9. toneab sier:

    Takk for kommentar i bloggen min.
    Garnet jeg strikket sokkene av fulgte med da jeg meldte meg inn i sokkeklubben hos http:///www.theknitter.com. Synes å huske at garnet heter «Cherry» et eller annet……deilig garn, litt hardt og veldig rundt (LOL) på en måte!

Legg igjen en kommentar

