En ny begynnelse.

Siden så mange spør må jeg nesten komme med en oppdatering om badet, det er jo en slags hobby.

Det gamle ble revet ut og vi var passe skeptiske på forhånd siden det
tross alt er et gammelt hus der fagkunnskapen ikke alltid har vært på
topp hos de som har snekra her… men denne gangen ble vi gledelig
overraska. Bak de søkkvåte platene fant vi plast og stenderverk som
var både i lodd og vater. Her har fagfolk vært på ferde, og råte og fukt
som vi frykta eksisterte ikke!

Her ligger de gamle traverne pent i containeren og venter på siste reis
til de evige porselensmarker.

container

Vi har hatt rørlegger innom, og ellers fått på plass elrør, gulvplater,
varmekabler og avretningsmasse. Da arvingen fikk mms med bilde
av badet slik det er nå fikk jeg følgende svar: «En klar forbedring».

avrettet

Jeg har latt meg inspirere av Laura, her er min utgave av jordbærpaien hennes, den er riktignok utvidet med litt nektariner i tillegg til jordbær.

jordbærpai

Etter å ha sett Bendixgarn  sitt tilbud holdt jeg meg i skinnet i ukevis, men selv den sterkeste må til tider gi etter – her er min Evillafangst!

evilla

Siden rosesesongen er på hell må jeg få vise fram litt mer av årets
blomstring. Her ser dere begge trærne fra siden.

rosetrær

Roseklasene er så store at greinene bøyer seg under vekten, på den
greina som så ut for å ha flest blomsterhoder i år talte jeg 63
blomster! Ikke rart det er tungt å holde dem oppe. Her er en av de
små klasene.

roseklase

En stor nyhet til slutt – vi bød på et hus i går og fikk tilslaget. Så i løpet av høsten skal dette
huset gjøres klar for visning og selges, og alt vi har fylt det med skal ut
igjen. Det blir nok mye mindre tid til både strikking, søm og blogging,
men jeg lover å komme sterkere tilbake.

I det nye huset blir det nemlig et eget hobbyrom som er 34 kvm og
huset er helt ferdig, så da blir nok produksjonen økt igjen.

Og for dere som bor i nærområdet og lurer på om vi skal langt av gårde – det tar 13 min å kjøre dit fra huset vi bor i nå ;-)

8 svar til En ny begynnelse.

  1. kicki sier:

    Slitan med nytt hus, gleder meg til treff i det svææææære hobbyrommet ditt🙂

  2. Vivi sier:

    Kan jeg ønske dere velkommen til den «riktige» siden av byen? Eller fant dere et annet? Badet ser veldig lovende ut. Vårt er enda et krater, men i dag har vi i hvertfall kjøpt rør og sånne kjedelige greier. Men mannen? Han sløver.

  3. Lise sier:

    Det kommer til å bli råbra! Nesten trist å flytte fra det… Fantastiske roser, jeg får ikke engang blomkarsene til…

  4. Cruzidull sier:

    Gratulerer med å bli kvitt det gamle badet! I Tyrkia er det også vanlig med et hull i gulvet😉

    Så spennende med nytt hus!
    Når flytter dere inn, og når inviterer du bryggedamene?

  5. Merete sier:

    Gratulerer!
    Gjett om vi er nysgjerrige på hvilken side av byen dere havner på!

  6. Sylvia sier:

    Grattis med nytt hus! Litt dumt er det vel å pusse opp badet, for så å flytte.
    De rosene dine er bare fantastiske. Her er det et tips mot lus: nemlig Tagetes. Plant de rundt rosene, så hjelper det kanskje? Litt seint for i år, men da kan du jo forsøke det i din neste hage, kanskje?

  7. Petunia sier:

    Så flotte roser! Kjempekoselig bergenshus!

  8. Ronille sier:

    Gratulere med huskjøp. Kjempe spennende med flytting. Lykke til med opp pussinga og ha ei fin helg🙂

Legg igjen en kommentar

