Hagen.

Jeg skulle blogge en haug med vinvesker og litt annet dill, men bildene var så elendige at jeg rett og slett nekter å vise dem fram! Kan det være et hint om at jeg trenger nytt kamera???

Derfor får dette bli en  post om hagen. Siden vi bor i byen og har ca 2 kvm tomt som ikke er bebygd (det var ikke noen 4-meters regel på midten av 1800-tallet) er hagen temmelig begrensa. To skoeskestore bed med hvert
sitt rosetre og diverse potter er i grunnen det hele.

Rosetrærne er gamle og gedigne, og fulle av lus. Etter tre somre der jeg har kjempa en tapende kamp mot lusa har jeg valgt å stort sett
overse dem i år – og rosene er utrolig nok like fine, bare se her:

Rosetre

Vi har klaseroser, her er en av de bittesmå klasene. Noen greiner har
både 30 og 40 roser.

roseklase

Siden vi bor i en by og klasene er tunge har noen endt opp som
asfaltroser.

asfaltroser

Syns nesten rosene er på sitt vakreste før de åpner seg helt.

roseknopp

I fjor kjøpte vi en hortensia som i følge bildet skulle ha store, blå
blomster. Det er mulig det ikke er tre feil i dette bildet, men det er ikke
store premien du får om du finner to….

hortensia

Egentlig liker jeg ikke rosa noe særlig, men disse syns jeg er fantastisk
fine.

Georginer

Neste gang blir det strikkebilder og sybilder – jeg lover!!!
(Men jeg sa ikke noe om når…?!?)

10 svar til Hagen.

  1. Vivi sier:

    Fantastisk hage du har fått ut av så lite areal:-)
    At dere faktisk ikke har gress å klippe, er jo bare en fordel! *erfaren*

  2. LindaN sier:

    Nyyydelige roser! Har du prøvd å sette hvitløksfedd i jorden rundt rosetreet?? Aner ikke om det funker altså – men jeg prøver det ut på mitt nyinnkjøpte rosetre som fikk lus etter ca 3 dager i jorden😦

    Asfaltroser gav forresten assosiasjoner…. det er en bok som heter det sant??

  3. Lise sier:

    Du har bevist at det ikke er størrelsen som teller! Har du en likeåjobbeihagen-virus du kan spre? Jeg vil også ha pen hage..

  4. grethe sier:

    Dette var fine bilder av blomstene dine. Lus er ikkke hyggelig, men roser er jo så fint da. God helg fra ei som holder på å regne bort. Nå vil jeg ha sommer!

  5. Cruzidull sier:

    Du ødelegger for deg selv når du sier du trenger nytt kamera og så legger ut nydelige blomsterbilder!

    God helg!

  6. Ann Helen sier:

    Å, så flotte blomster du har! Ideen frå LindaN om kvitløksfedd i jorda skal testast straks, eg likar ikkje å slåss mot lusa, men likar ikkje å ha den der heller….

  7. kicki sier:

    Så fine blomster! Og hvis du noen gang savner å klippe gress eller jobbe i hagen,så skal jeg alltid klare å hjelpe deg *fnis*

  8. Margrethe sier:

    Det er så fantastisk å oppdage en ny blogg som er så flott som denne!🙂 Rosene dine er jo en drøm, når jeg en gang blir voksen og får masse penger (lov å drømme :p) så vil jeg også bo i et lite, hvitt hus med roser opp langs veggen – aller helst i et trangt Bergenssmau🙂

  9. Marita BK sier:

    Nydelige roser, nå skjønner jeg hva Tittei pratet om. Hortensian er også lekker. Det er faktisk surhetsgraden på jorden som bestemmer hvilken farge blomstene får. Jo surere jord, jo blåeere blir blomstene.
    Jeg har noen som blomstrer snart og jeg er veldig spent på fargen i år!

    Koselig å treffe deg, Dyveke. Og er du på Østlandet en gang er du velkommen innom oss!

  10. Torill sier:

    Flotte blomsterbilder- og det er som MaritaBK sier, Horteniaen må ha sur jord for å få blå blo,mster. Har hørt en gang at man kjøpte alun på apoteket og gav til hortensiaen, da ble den blå igjen. Om det er sant, aner jeg ikke.. Ha en fortsatt god sommer!!

Legg igjen en kommentar

