På’an igjen.

Det ble en lang bakkepust, men nå er jeg hvertfall innom en tur igjen.

Det har vært travle uker, vi var blant annet i en konfirmasjon 120 mil
unna. Vi kjørte fredag ettermiddag og beregna å være framme tre timer
før seremonien begynte.  Da vi kom via Beitostølen opp mot Valdresflya
møtte vi bom og nattestengt vei –  så dermed ble det 20 mils omvei via Dokka og Lillehammer før vi kunne vende
panseret mot nord igjen. Vi nådde seremonien med nød og neppe.
Dusj og penklær kunne vi bare glemme…

Her er vofsen til konfirmanten flankert av en målselvbunad og en nordlandsbunad:

Lotta

Siden det har vært travle uker har jeg stort sett produsert ‘tankeløse’ ting som f.eks. kopptuer. Ikke særlig spennende å vise fram. Noen heklatøfler har det også blitt. Her er de blodferske fra maskina, og etter litt strekk- og tøyøvelser:

tøfler

tøfler, tøyd

Jeg har såvidt kommet i gang med symaskina, men har ikke produsert noe jeg har lyst til å vise fram riktig enda.

Jeg har spunnet litt ull i vinter, og tok meg omsider sammen og fikk
vaska det.  Ulla var ikke vaska før karding/spinning, så garnet forandrer
seg mye når det vaskes. Samtidig som det gulbrune fettet på magisk vis siger ut av ulla sprer det seg en sterk aroma av sauefjøs i rommet…

Jaja, jeg har vokst opp på en sauegård så for min del er det nærmest
en nostalgisk duft!

Her er ulla før, under og etter vask:

Ullgarn før vask

ullgarn i vask

ullgarn etter vask

Den rosa 80-tallsvasken som kan skimtes under garnet synger forøvrig på siste verset, i juli begynner vi nemlig å rehabilitere badet.

Har du lyst på komplett badutstyr i gammelrosa er det bare å si fra.
Både badekar, vask, bidet og toalett får reisepass!!!

Og siden vi nærmer oss 5000 gjester i bloggen – hvis du får det magiske tallet så ta en skjermprint og gi meg beskjed. Er jeg i godlage vanker det kanskje en oppmerksomhet?!?

6 svar til På’an igjen.

  1. Cruzidull sier:

    Så godt å se at du er på nett igjen.
    Tror dessverre ikke jeg er villig til å avlaste deg med det rosa baderomsmøblement, selv om et rosa bidet selvfølgelig ville matchet våre rosa baderomsfliser perfekt…
    Det har kanskje noe med den begrensede plassen å gjøre… eller kanskje ikke…🙂

    Var nydelig vofs da, med sløyfe på!

  2. Felisi sier:

    Der var du igjen ja! Blir stressa bare av å lese om konfirmasjonsreisen deres… Men så godt at dere rakk det ihvertfall!

    Kjempefine tøfler, har lyst til å prøve meg på den varianten jeg også, men det var det med tiden da…

    Hjelper deg ikke av med rosa baderomsmøbler jeg heller! *fnis*

  3. tutten sier:

    Kjekt at du har tid til blogging igjen.Flotte tøfler du har laget.Jeg vil heller ikke ha rosa baderomsmøbler .*knis*Garnet ser spennede ut.

  4. Vivi sier:

    Kjekt å «høre» fra deg igjen! Dine rosa, lekre baderomsmøbler hadde jo matchet vårt rosa bad perfekt, haha. Jeg får heller stå over, siden jeg allerede er belemret med et rosa toalett. Heldig, ikke sant? Synes du har fått laget masse flott, til tross for ditt stramme tidsskjema. Ha en flott pinse, vennen. *klem*

  5. Lise sier:

    Du har nå jammen vært produktiv til tross for rolige uker på bloggen. Søte tøfler. Gleder meg til symaskintrylleriene begynner å havne her!

  6. Grethe sier:

    Vi hadde sukkersøte flis på badet, men vi pusset opp på nyåret 2006…. så her får du ingen kjøper. Så fine tøfler du har heklet, og jeg synes jeg kjenner lukta av garn-vaskinga di. *smil*

Legg igjen en kommentar

