En pust i bakken…

mellom alle begivenhetene denne våren.

Konfirmasjonen er unnagjort, og arvingen var riktig så fornøyd med
festen og gavene. Jeg har valgt å ikke ha bilder av henne her, men
viser gjerne fram de kreative forberedelsene. Både blomsteroppsatsen
og kakepynten falt i smak hos hovedpersonen.

konf.blomster

konf.kake

kake, nærbilde

Innimellom har jeg lurt meg til litt hobbytid også. Alle trådene på Curve of pursuit er festa så det er klart for å bli konfirmasjonsgave på lørdag. Jeg har også laga hårpynt og øredobber til neste helgs konfirmant. Hårpynten forsvant før jeg fikk tatt bilde av den, her er et passe dårlig bilde av øredobbene.

øredobber til Frida

Jeg sliter med å ta fine bilder av perler, er det noen som har knekt koden og har tips til meg?

Vidunderet har omsider kommet opp av eska! Det kommer til å ta lang tid å bli kjent med alle finessene, foreløpig har
jeg mest lekt meg og prøvd de aller enkleste sømmene.

sømmer

Første ‘ordentlige’ oppgave – å sy borrelås på jakkemerker for ei god venninne som skal på oppdrag i Etiopia.

Jakkemerker

12 svar til En pust i bakken…

  1. Lena sier:

    Gratulerer med konfirmanten:-) Tror det må være en av de nydeligste blomsteroppsatsene jeg har sett!! Og kaka var spektakulær, så flott!!! Skjønner godt at konfirmanten ble førnøyd! Hadde konfirmant selv den 29 april, en fin dag;-)

  2. Liv-Toril sier:

    Både kaken og oppsatsen var severdig!! Gratulerer med konfirmanten.

  3. Supernøtt sier:

    Er så glad, snublet over bloggen din i dag. Masse lekkert du lager!😀

    Perlefototips: Ta bilder ute i skyggen på hvitt underlag (f eks vanlig A4 ark), sørg for at det er midt på dagen, sånn at det er skikkelig lyst. Eller ta bildene i vindusposten. Skru av blitzen, den ikke perler pene.

  4. Ronille sier:

    Må man ha Tekniskhøgskule for å betjene den maskina di?? Er stum over hva den får til, Skilpadde… Jaja.. Gratulerer med vel overstått konfirmasjon.

  5. Tittei sier:

    Det er den kuleste kaka og den fineste oppsatsen jeg har sett. Du er kjempeflink! *bakoversveis* ~~~:o)

  6. Grethe sier:

    Så kul oppsats, flott dere hadde en fin dag. Det er fint og høytidelig med konfirmasjoner. At du til og med får sydd litt… og laget øredobber… *imponert*

  7. kicki sier:

    Herlighet så tøff den kaken var da!! Skjønner godt at hun var fornøyd med den. Du burde jo ha laget en liten «vedsidenavkake», der en hetterotte sitter og stirrer på deg *fnis*

    Du er en ordentlig tusenkunstner jo!!

  8. Cruzidull sier:

    Den kaken er bare den tøffeste jeg har sett noen sinne!
    Tenk at alle degusene og Duster fikk være med å feire (på sett og vis).
    Ser at det er flere enn meg som tydelig vis gleder seg til neste Harry Potter bok!
    Takk for tannlegetips. Han var ingen kattepus akkurat, men absolutt tillitsvekkende!

  9. Sylvia sier:

    Blomstene var nydelig, og kaka var jo bare kjempetøff! Så¨flink du er!
    Skal bli spennende å se hva annet den maskinen din kan få til!

  10. Vivi sier:

    Dæsken du er flink å pynte kaker og lage blomsteroppsatser! Tenker arvingen ble fornøyd! Symaskina ser spennende ut. Gleder meg til å se hva du kan trylle frem med den:) Ha en flott helg.

  11. Petunia sier:

    Kjempestilig kake og flott oppsats! Er det egen design?

  12. tutten sier:

    Flott kake og blomsteroppsats.Hvor lenge skal du ha en pust i bakken ? Ønsker dere en riktig god pinse.

Legg igjen en kommentar

