Et mysterium!

Da jeg kom trøtt og sliten hjem fra jobb i dag sto denne i yttergangen vår og venta på meg:

Garnkurv

Jeg vet ikke hvem som har satt den der eller hvorfor, men kurven skal så gjerne få et nytt hjem hos meg. Noe av garnet ser ut for å kunne brukes til et eller annet også.

Det dukker sikkert opp en forklaring etterhvert, men akkurat nå er jeg et stort spørsmålstegn.

Marssokkene er omsider ferdige, og stikk i strid med min egen natur har jeg faktisk greid å feste trådene med en gang. Jeg regner med at dette er en kortvarig fase jeg går gjennom, det er ikke SÅ lett for en gammel traver å endre grunnleggende karaktertrekk!

Marssokker

Sokkene er strikka i dobbel firetråds Regia på pinner nr 4, mønsteret finner du her.

Hvis jeg hadde fått Oscar for disse hadde jeg nok sendt en dypfølt takk til Tittei for all hjelp og støtte i den tunge tiden før disse ble en realitet. Men siden jeg ikke får noen Oscar sier jeg meg heller veldig fornøyd med å ha kommet i mål omsider!

10 svar til Et mysterium!

  1. Tittei sier:

    Gratulerer! *deler ut Oscar*

    Kurven så spennende ut. ~~~:o)

  2. Vivi sier:

    Kjekt med overraskelser da! Håper du får en forklaring snart. Gratulerer med ferdige sokker! Hvis det er noen trøst for deg, så har jeg hatt min første «får-ikke-til-å-strikke-og-plages-noe-inn-i-helvete-må-rekke-opp-igjen-og-igjen» uke nå…. Satser på at den floken løser seg snart! *frustrert*

  3. Gimpelise sier:

    Så kjekt å komme heim til ein sånn koselig overraskelse.
    Hm……….sånn kan godt noko gjere med meg og, skal ikkje sei nei takk til det.
    Ha ein fin kveld.

  4. kicki sier:

    He he det var vel noen naboer som forbarmet seg over dere når de så dere kom slepende på sekker med garn *fnis*

    Spennende er det i allefall, slitan!!

  5. Cruzidull sier:

    Så gøy med en slik overraskelse!
    En ting som er sikkert er i alle fall at den er deg vel unt!

  6. LivM sier:

    Flotte sokker, og det var smart å bruke dobbel tråd og tykkere pinner da ble de nok passe store. Mine ble i minste laget!

  7. Anne-Ruth sier:

    For en spennende overraskelse! Og marssokkene dine ble fine!

  8. Vipsen sier:

    For noen flotte sokker. Tror jeg kopierer dette med dobbel tråd og større pinner når jeg skal begynne på mine🙂

  9. Felisi sier:

    Oi, du har visst hatt besøk av garnfeen…
    Sokkene ble kjempefine og du er flink som allerede har festet tråder, det er jo sååå kjedelig! ;o)

  10. tutten sier:

    Sokkene dine ble kjempefine .Ha en strålende helg

Legg igjen en kommentar

