Bedre sent enn aldri?

‘Alle’ andre har begynt på Curve of pursuit-teppet fra Wollythoughts i løpet av høsten/vinteren, og nå er det endelig min tur! Jeg strikker teppet i Safirgarn og her er den spede begynnelsen, bildet ble tatt onsdag ettermiddag:

CUP - Begynnelse

Så langt, så godt og jeg er svært så fornøyd med både farger og strikkefasthet. Men så snudde jeg arbeidet og kjente trådfesteallergien slå ut i full blomst.

CUP - bakside

Siden den som gir seg er en dritt må jeg bare stå løpet ut og fullføre teppet. Det skal forresten være en del av konfirmasjonsgaven til det eldste tantebarnet mitt som konfirmerer seg i midten av mai.

Jeg har hatt litt strikketid de siste dagene og i skrivende stund er jeg ferdig med henholdsvis 6-7-8-8 av trekantene i tillegg til senterfirkanten. Bare et par dager nå så er jeg ferdig…. jadda…

CUP - framgang

Sist høst sorterte jeg ut en del bøker som ikke var verdig ei plass i bokhylla lenger. Hva skal jeg vel med svangerskaps-, baby- og barneoppdragelsesbøker når arvingen er 14 år?

Det jeg ikke har fått med meg til nå er det nok for seint med uansett. Så bøkene gikk avgårde via Annevenn til en av venninnene hennes, og nå har belønninga kommet i form av en boktakkepakke – en perfekt sådan. Så tusen takk til den ukjente venninna for boktakkepakken!

Boktakkepakke

6 svar til Bedre sent enn aldri?

  1. Vivi sier:

    *imponert* Du har jammen kommet langt. Jeg er enda på tenkestadiet, jeg. Skal, skal ikke, skal, skal ikke…. Trådfesteallergi er ikke kjekt. Man kan alltids lære opp mannfolk til slikt;-) Ha en flott helg!

  2. tutten sier:

    Jeg er også imponert over hvor langt du er kommet på teppet. Ønsker deg en riktig god helg.

  3. Gimpelise sier:

    Så flott ditt teppe også vert. Ser ut som det er ein del tråder å feste ja. Men til slutt
    så sitter du jo igjen med eit vidunderleg flott teppe da. *nikke*

    Ha videre ei fin helg.

  4. Elite sier:

    Imponert over hvor langt du allerede er kommet på teppet. Det er et flott teppe. Trådfesting er vel en av årsakene til at jeg ennå ikke har vurdert dette teppet «flau».

  5. kicki sier:

    Herlighet for et tempo det er på deg da. Ja, ja ikke så overraskende egentlig🙂 Det blir kjempeflott, og jeg skjønner nå at dette ikke er noe for meg.

  6. Lise sier:

    Iiiik, dette går for fort!

Legg igjen en kommentar

