Ich bin ein Berliner…

Så er jeg hjemme igjen etter ei flott helg i Berlin, og noe av det første jeg oppdager er at Bergen har rota bort hele regnrekorden mens vi var borte. Hva er vel 85 dager, vi skulle jo gå for 100????

Berlin er en flott by som så absolutt anbefales hvis du vurderer å dra på storbyferie. Historiske steder i kø, greie priser, lett å kommunisere, lett å ta seg fram og hyggelige mennesker stort sett overalt. Ei langhelg er bare nok til å få med seg en brøkdel og lyst til å besøke byen flere ganger.

Berlin

Vi bodde og oppholdt oss mest i den østlige delen av Berlin, med småturer over i den østlige delen. Checkpoint Charlie med muséet og noen meter mur som er bevart gjorde inntrykk. Jeg har alltid sett for meg en tjukk, kraftig mur, men denne var tynn og så nesten litt tuslete ut.

trafikklys

De spesielle trafikklysene i den østlige delen er bevart.

Garn

Til tross for ikkestrikkende medreisende fikk jeg handla nok garn til å dempe det verste suget. Sokkegarn, bomullsgarn (det ene nøstet i ferd med å transformere seg til klut) og et par 6-tråds Regia ble fangsten denne gangen.

Ferdig

Strikking på fly, tog, undergrunn og kaféer gir resultat, selv på ei lita helg. Her eret smettesjerf etter Garnstudios mønster samt Stillows Bryggenpulsvarmere. Begge deler strikka i Mystic Alpaca.

2 svar til Ich bin ein Berliner…

  1. Vivi sier:

    Kjekt å se bilder fra turen! Supert at du fikk sneket garn i kofferten, hva er vel ferien uten? Synes du fikk strikket masse jeg, til å ha et reisefølge som bestod av ikke-strikkere. Utrolig lekker fargesammensetning på pulsvarmerne:-)
    Håper jeg kommer meg til Berlin snart, det så veldig spennende ut.
    Jeg håper også at overgangen fra reise-Dyveke til hverdags-Dyveke gikk greit.
    Ha en fin uke:-)

  2. kicki sier:

    Å de Bryggen pulsvarmerne ble dritlekre Dyveke!! He he ikke noe problem med lite strikketid og ditt tempo *fnis* Kjekt at dere koste dere, kunne tenkt meg å reist til Berlin jeg også.

Legg igjen en kommentar

